kont. e-mail - wypełnij form. pocztowy | nasz profil facebook

LICEUM SPORTOWE:

| piłka siatkowa dziewcząt
| pływanie
| koszykówka chłopców
| lekka atletyka

SZKOŁA
PODSTAWOWA NR 33
z Oddziałami Sportowymi

previous arrow
next arrow
Slider

Klasy II Gimnazjum

 

POBIERZ PLAN LEKCJI - w przygotowaniu


pinezka2pinezka2
PROJEKT EDUKACYJNY



 


OGÓLNE USTALENIA
związane Z REALIZACJA PROJEKTU w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi w Dąbrowie Górniczej


 

  • projekt edukacyjny realizują wszyscy uczniowie w trakcie klasy II gimnazjum,
  • za sprawdzenie obligatoryjności udziału uczniów w projekcie odpowiadają wychowawcy,
  • opiekę nad zespołami uczniowskimi sprawują wychowawcy klas II i nauczyciele przedmiotów, uczący w klasach II gimnazjum, w szczególności nauczyciele, którzy w ubiegłych latach uczyli w klasach II gimnazjum i nie realizowali projektu edukacyjnego w gimnazjum,
  • uczniowie na podstawie określonych przez nauczycieli treści projektów wybierają z listy określonych projektów temat projektu edukacyjnego do realizacji,
  • projekt edukacyjny jest oceniany zgodnie z WSO (Karta Indywidualnej Oceny Zachowania Ucznia Realizującego Projekt Edukacyjny oraz dodatkowa ocena przedmiotowa zgodnie z PSO).
  • szkolna dokumentacja wykonanego projektu powinna być przechowywana w szkole do czasu jej ukończenia przez uczniów, którzy realizowali projekt i stanowią ją:

- lista projektów i grup projektowych na dany rok szkolny (wykaz uczniów i nauczycieli realizujących projekty edukacyjne w b.r. szk.)

- Karty Projektów Edukacyjnych w gimnazjum

- Karty Indywidualnej Oceny Zachowania Ucznia Realizującego Projekt Edukacyjny

KRYTERIA UZNANIA UDZIAŁU UCZNIA ZA WYSTARCZAJĄCY

DLA WPISANIA JEGO TEMATU NA ŚWIADECTWIE UKOŃCZENIA GIMNAZJUM

Podstawą do wpisania udziału ucznia w realizacji projektu edukacyjnego na świadectwie ukończenia gimnazjum jest spełnienie przez niego minimalnych przyjętych przez Radę Pedagogiczną warunków, np. takich jak:

  • czynny udział w pracy nad projektem w zespole;
  • wykonanie konkretnego wskazanego w harmonogramie zadania (znaczącego dla całości projektu) np. przeprowadzenie badań ankietowych, wykorzystanie różnych źródeł do zebrania informacji na dany temat, przygotowanie makiety, plakatów, filmu itp.);
  • doprowadzenie prac nad projektem do końca (nawet jeżeli efekt końcowy nie jest całkowicie zgodny z oczekiwaniami);
  • przygotowanie konkretnego fragmentu pisemnej dokumentacji wykonanego projektu (karty projektu);
  • udział w publicznej prezentacji projektu (należy jednak przewidzieć przypadki losowe np. chorobę ucznia w terminie prezentacji, chociaż należy przyjąć, że z wyjątkiem nadzwyczajnych przypadków, to kryterium musi być przez ucznia spełnione, ponieważ Rozporządzenie określa publiczną prezentację rezultatów projektu jako jedno z czterech istotnych działań w pracy nad projektem).

Szczegółowe zasady realizacji projektów edukacyjnych w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi:

 

HARMONOGRAM

REALIZACJI PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH W GIMNAZJUM:

Zadania i możliwości

Odpowiedzialny Termin realizacji
Poinformowanie uczniów i ich rodziców (prawnych opiekunów) uczniów klas II gimnazjum o warunkach realizacji projektu edukacyjnego. wychowawcy klas II gimnazjum

początek roku szkolnego,

- na zebraniu rodziców

Określenie oraz przedstawienie uczniom i rodzicom:
  • zakresu tematycznego i treści projektów edukacyjnych wg wybranych treści z podstawy programowej (mogą wykraczać poza podstawę programową)
  • czasu realizacji projektów (w zależności od projektu, najczęściej 2-3 miesiące - zgodnie z wykazem projektów edukacyjnych na bieżący rok szkolny)
  • formy i czasu prezentacji – na forum szkoły max 2 najładniejszej prezentacje multimedialne z projektu w ramach Dnia Prezentacji Projektu Edukacyjnego oraz wszystkie materiały jako ekspozycja z omówieniem; pozostałe prezentacje multimedialne - 2 tygodnie wcześniej na forum klasy

nauczyciele przedmiotów klas II gimnazjum,

wychowawcy klas II gimnazjum

określenie

do 03 września;

przedstawienie uczniom i rodzicom na zebraniu - wrzesień

Wstępne określenie oraz przedstawienie uczniom i rodzicom liczebności zespołu realizującego projekt spośród uczniów klas II gimnazjum: (zespół klasowy, grupa, najlepiej 4-5 uczniów).    

Uczniowski projekt edukacyjny powinien mieć charakter zespołowy; poszczególne zadania mogą być wykonywane indywidualnie, ale materiały do prezentacji wytworzone wspólnie.

Określenie form realizacji projektów oraz przedstawienie uczniom i rodzicom:
  • strona internetowa
  • rozgrywki sportowe itp
  • album ze zdjęciami, wykresami, mapkami
  • platak, kolaż, inna forma plastyczna
  • książka, broszura, ulotka, gazeta
  • prezentacja multimedia
  • happening, marsz, uliczna skcja informacyjna
  • model zjawiska, makieta z opisem
  • film, nagranie dźwiękowe
  • piknik naukowy i/lub obywatelski
  • debata, dyskusja publiczna
  • wspólny raport z badania
  • wystawa, festiwal, "targowisko" prac uczniów
  • przedstawienie teatralne, inscenizacja
  • konferencja naukowa lub prasowa prowadzona przez uczniów
Wybór tematu projektu edukacyjnego, powołanie grup. uczniowie klas II gimnazjum, nauczyciele przedmiotów klas II do 15 października
Sprawdzenie spełnienia warunku obligatoryjności udziału uczniów klas II gimnazjum w projekcie

wychowawcy klas II gimnazjum

wg wykazu projektów

listopad,

ponownie luty

Określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji – uzupełnienie przez uczniów odpowiednich zapisów w Karcie Projektu Edukacyjnego w gimnazjum uczniowie klas II gimnazjum do 31 października
Przekazywanie rodzicom (prawnym opiekunom) informacji dot. rytmiczności przebiegu realizacji projektu – na zebraniach z rodzicami i konsultacjach indywidualnych.

nauczyciele: wychowawcy, opiekunowie projektów

cały rok
Wykonanie zaplanowanych działań w kolejnych etapach.

uczniowie,

nauczyciel opiekun

cały rok
Konsultacje zespołów uczniów z nauczycielem – opiekunem (średnia częstotliwość konsultacji zależy od tematu i rodzaju projektu).

uczniowie,

nauczyciel opiekun

co 2 tygodnie

/ co miesiąc

Publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego

(na forum klasy lub szerszym: szkoła, środowisko lokalne, Internet).

Na forum klasy (np. w dniu zebrań rodziców) – wszystkie prezentacje, w tym multimedialne,

na forum szkoły w Dniu Prezentacji Projektów – najlepsza prezentacja multimedialna z jednego projektu i wszystkie pozostałe ekspozycje z ich ustną prezentacją przez uczniów

po min. 2 uczniów prezentujących ekspozycję i po min. 2 uczniów skrótowo omawiających prezentacje multimedialną, wychowawcy

Dzień Prezentacji Projektu Edukacyjnego,

sala konferencyjna

Ocena realizacji projektu edukacyjnego ucznia wg kryteriów oceniania zachowania ucznia gimnazjum zawartych w ocenianiu wewnątrzszkolnym uwzględniających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego
(z uwzględnieniem samooceny i oceny przez   grupę) oraz dodatkowego oceniania przedmiotowego
opiekun projektu i wychowawca maj/czerwiec
Dokumentowanie projektu (lista projektów i grup projektowych, Karta Projektu Edukacyjnego w gimnazjum) – przechowywana do ukończenia szkoły. opiekun projektu, wychowawca cały rok
Przekazanie dokumentacji projektu edukacyjnego do wychowawcy klas (Karta Projektu Edukacyjnego w gimnazjum, Karta Indywidualnej Oceny Zachowania Ucznia Realizującego Projekt Edukacyjny) opiekun projektu i wychowawca czerwiec
Adnotacja w arkuszu ocen dot. udziału ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego z załączoną dokumentacją projektu od nauczyciela opiekuna dla wychowawcy (jw.) wychowawca klasy II

czerwiec

klasy II gimnazjum

Adnotacja na świadectwie ukończenia gimnazjum dot. udziału ucznia w realizacji projektu edukacyjnego oraz temat projektu edukacyjnego wychowawca klasy III

czerwiec

klasy III gimnazjum

Zwolnienie ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – w szczególnie uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających udział ucznia w realizacji projektu edukacyjnego (na świadectwie ukończenia gimnazjum w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego wpisuje się „zwolniony”/„zwolniona”) dyrektor gimnazjum  

 

Zatwierdzono na posiedzeniu Rady Pedagogicznej

Zespołu Szkół Sportowych w Dąbrowie Górniczej

Netografia:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (opublikowane w Dz.U. Nr 156, poz. 1046)

http://www.ore.edu.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=388&Itemid=992

www.ceo.org.pl/koss/online zakładka: Projektowniki

http://www.ceo.org.pl, http://www.ore.edu.pl,

Projekt edukacyjny w gimnazjum - prezentacja A.Łukasik

materiały wyd. Nowa Era

 

Strona zawiera przydatne informacje DLA UCZNIÓW i nauczycieli, zebrane przez mgr Annę Łukasik, nauczyciela - doradcę metodycznego matematyki, informatyki i techniki.

Są to informacje nt.:

  • konkursów i olimpiad przedmiotowych,
  • egzaminów zewnętrznych (z informatorami CKE, przykładowymi arkuszami egzaminacyjnymi i maturalnymi, tablicami matematycznymi).
  • linki do przydatnych materiałów dydaktycznych z matematyki, informatyki i zajęć technicznych.

Niech nauka będzie łatwiejsza, a może stanie się również rozrywką... :)

1. KONKURSY:

2. EGZAMINY ZEWNĘTRZNE - Informatory CKE i maturalne tablice matematyczne:

3. MATEMATYKA - dla nauczycieli i uczniów:

4. INFORMATYKA - dla nauczycieli i uczniów:

5. ZAJĘCIA TECHNICZNE - dla nauczycieli i uczniów:

TEMATY NA USTNĄ MATURĘ Z JĘZYKA POLSKIEGO
NA ROK SZKOLNY 2013/2014

W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH – LICEUM SPORTOWYM

W DĄBROWIE GÓRNICZEJ

 

LITERATURA


1. Motyw dworku szlacheckiego w literaturze różnych epok. Omów problem na wybranych przykładach.

2. Ekspiacja (odkupienie win) jako droga powrotu do człowieczeństwa. Zinterpretuj na wybranych przykładach literackich.

3. Sposoby prezentowania postaci Judasza w literaturze i malarstwie różnych epok. Omów problem na wybranych przykładach.

4. Na podstawie wybranych przykładów z literatury różnych epok dokonaj analizy różnych wizji młodości.

5.Twórcza rola poety i poezji w różnych epokach literackich. Omów problem na wybranych przykładach.

6. Pisarze jako wyraziciele tendencji artystycznych swoich epok. Zinterpretuj problem na wybranych przykładach literackich.

7. Analizując wybrane utwory przedstaw sposoby wykorzystania własnej biografii w twórczości różnych autorów.

8. Literackie portrety kobiet. Przedstaw na wybranych przykładach sposoby kreacji i ich funkcje.

9. Literacki portret idealistów na przestrzeni epok. Przedstaw na wybranych przykładach.

10. Omów na wybranych przykładach z literatury polskiej i powszechnej XX wieku różne formy zniewolenia człowieka

11. Kulturotwórcza rola obrzędów, zwyczajów i obyczajów w literaturze. Scharakteryzuj problem na wybranych przykładach z różnych epok.

12. Krajobraz jako motyw literacki. Przedstaw na wybranych przykładach jego funkcjonowanie w twórczości pisarzy różnych epok.

13. Porównaj literackie portrety zakochanych w wybranych utworach literackich z różnych epok.

14. Miasta oraz ich mieszkańcy w prozie XIX i XX wieku. Omów problem na wybranych przykładach.

15. Bohaterowie literaccy w poszukiwaniu miejsca i sensu życia. Zanalizuj na podstawie utworów z różnych epok.

16. Na podstawie wybranych przykładów przedstaw różnorodne ujęcia motywu śmierci w literaturze różnych epok.

17. Księża - pisarzami. Omów tematykę ich twórczości na podstawie wybranych utworów.

18. Na podstawie wybranych przykładów literackich omów postawę franciszkańską, obecną w literaturze różnych epok.

19. Różne sposoby kreacji bohatera zbuntowanego w literaturze. Zanalizuj problem na podstawie wybranych przykładów.

20. Żywotność gatunków biblijnych w literaturze. Omów na przykładach z różnych epok.

21. Na podstawie wybranych utworów scharakteryzuj etos pracy w literaturze XIX i XX wieku.

22. Przedstaw na wybranych przykładach wpływ różnych koncepcji filozoficznych na literaturę.

23. Władza motywem przewodnim utworów literackich różnych epok. Zanalizuj problem na podstawie wybranych przykładów.

24. Różnorodne ujęcia motywu Arkadii w literaturze na przestrzeni epok. Przedstaw na wybranych przykładach.

25. Paraboliczna wymowa tekstów literackich. Omów zagadnienie na podstawie wybranych przykładów z literatury różnych epok..

26. Literatura fantastyczna i historyczna jako dwa sposoby mówienia o rzeczywistości. Omów na podstawie wybranych utworów.

27. Na podstawie wybranych utworów z literatury polskiej i obcej przedstaw różne sposoby kreowania postaci zbrodniarzy.

28. Postać kontrowersyjna - jej miejsce i funkcja w literaturze. Omów na wybranych przykładach.

29. Modlitwa jako źródło inspiracji literackiej na przestrzeni epok. Rozwiń temat na podstawie wybranych utworów.

30. Motyw vanitas i jego funkcje w literaturze różnych epok. Omów na wybranych przykładach.

31. Różne ujęcia motywu raju w literaturze na przestrzeni epok. Przedstaw na wybranych przykładach.

32. Odwieczny dualizm dobra i zła w świecie. Zinterpretuj problem na przykładzie wybranych utworów literackich.

33.Wizja człowieka i świata w twórczości polskich noblistów. Rozwiń temat na wybranych przykładach.

34.Literacki wizerunek Polaków wobec wyzwań historii i losu. Omów problem na wybranych przykładach.

35.Odzwierciedlenie wydarzeń historycznych w literaturze. Zanalizuj zagadnienie na podstawie wybranych utworów z różnych epok..

36.Bohaterowie literaccy różnych epok w poszukiwaniu szczęścia. Omów zagadnienie na wybranych przykładach.

37.Na podstawie wybranych utworów przedstaw różne obrazy wojny w literaturze XX wieku.

38.Motyw powstań narodowych w literaturze. Omów na wybranych przykładach.

39.Czasy wolności i czasy niewoli - różne sposoby służenia ojczyźnie. Rozwiń temat na podstawie wybranych utworów literackich różnych epok.

40."Pytasz, co w moim życiu z wszystkich rzeczy główną..." Jan Lechoń. Rozwiń myśl poety na podstawie wybranych przykładów literackich z różnych epok.

41.Konfrontacja marzeń z rzeczywistością w życiu wybranych bohaterów literackich. Omów na przykładach.

42.Portrety karierowiczów w literaturze. Rozwiń temat na podstawie wybranych utworów literackich różnych epok.

43.Echa stoicyzmu i epikureizmu w literaturze różnych epok. Omów problem na wybranych przykładach.

44.Rola lektur w kształtowaniu charakterów postaci literackich. Analizując zagadnienie, odwołaj się do wybranych przykładów literackich.

45.Konflikty pokoleń w tekstach literackich wybranych epok. Omów na wybranych przykładach.

46.Piękno i brzydota jako kategorie estetyczne w poezji różnych epok. Rozwiń temat na podstawie wybranych przykładów.

47.Człowiek w krzywym zwierciadle literatury różnych epok. Rozwiń temat na wybranych przykładach.

48.Prowokacje literackie, które stały się klasyką. Omów na wybranych przykładach.

49.Wina, kara i odkupienie w utworach literackich różnych epok. Zanalizuj problem na wybranych przykładach.

50.Literackie portrety par małżeńskich w dramacie i prozie. Przedstaw na wybranych przykładach z różnych epok.

51.Na podstawie wybranych utworów różnych epok porównaj portrety lekarzy.

52.Mężczyzna jako ojciec i głowa rodziny. Zaprezentuj sylwetki wybranych bohaterów literackich.

53.Jak powstał świat? Porównaj mity stworzenia świata i człowieka zapisane w mitologiach różnych krajów świata.

54.Wpływ pieniądza na życie bohaterów literackich. Zanalizuj problem na wybranych przykładach.

55.Mitologizowanie historii w literaturze różnych epok. Przedstaw zagadnienie na wybranych przykładach.

56.Kryzys wiary w wielkość człowieka. Omów temat, odwołując się do literatury renesansu i współczesności.

57.Przedstaw sposoby kreowania i funkcjonowania mitu dzieciństwa w wybranych utworach literatury polskiej..

58.Walka o formę. Przedstaw awangardowe poszukiwania narracji w polskiej prozie współczesnej.

59.Odwrócony dekalog w obozowym świecie. Omów zagadnienie na podstawie wybranych utworów.

60.Symbolika liczb, jej rodowód i funkcje w literaturze. Omów to zjawisko, posługując się wybranymi przykładami.

61.Przenikanie się świata realnego i fantastycznego w utworach literackich. Omów na wybranych przykładach.

62.Przemiana wewnętrzna jako motyw literacki i ważny element określający osobowość bohaterów literackich. Zanalizuj problem na podstawie wybranych przykładów z różnych epok.

 

ZWIĄZKI LITERATURY Z INNYMI DZIEDZINAMI SZTUKI

1.Wizja Sądu Ostatecznego ukazana w literaturze i sztuce. Przedstaw problem na wybranych przykładach.

2.Na podstawie dzieł literackich zrecenzuj ich filmowe adaptacje. Omów problem na wybranych przykładach.

3.Koncepcje piękna w literaturze i malarstwie. Przedstaw zagadnienie na podstawie wybranych dzieł.

4.Zanalizuj różne kreacje matki w literaturze i malarstwie, posługując się przykładami z różnych epok.

5.Apoteoza uczucia i romantycznych uniesień w literaturze, malarstwie i muzyce. Przedstaw zagadnienie na wybranych przykładach.

6.Radość życia i cierpienie - dwa źródła i dwa tematy twórczości artystycznej. Omów problem na przykładach dzieł literackich i malarskich z wybranych epok.

7.Góry źródłem inspiracji twórców kultury różnych epok. Przedstaw problem, posługując się różnymi przykładami z literatury i malarstwa.

8.Madonny w literaturze, rzeźbie i malarstwie różnych epok. Omów zagadnienie na wybranych przykładach.

9.Motyw wsi w literaturze i malarstwie. Przedstaw zagadnienie na przykładach z wybranych epok.

10.Portrety świętych w literaturze i malarstwie. Omów problem na wybranych przykładach.

11.Idealizacja historii w literaturze i malarstwie XIX wieku. Zanalizuj na podstawie wybranych przykładów.

12.Surrealistyczna wizja świata w literaturze, malarstwie i filmie. Omów zagadnienie na wybranych przykładach.

13.Wizja nieba i piekła w literaturze i malarstwie. Przedstaw problem na wybranych przykładach.

14.Porównaj funkcje motywu śmierci w literaturze i malarstwie różnych epok. Zanalizuj zagadnienie na podstawie przykładów z różnych epok.

15.Impresjonizm w literaturze, malarstwie i muzyce. Omów temat na wybranych przykładach z różnych epok.

16.Motyw powstań narodowych w literaturze i malarstwie. Omów problem na wybranych przykładach.

17.Posługując się kilkoma przykładami z różnych epok, zanalizuj sposób przedstawienia oraz funkcje duchów, zjaw, upiorów i wampirów w dziele literackim i w filmie

18.Zinterpretuj obrazy miasta jako przestrzeni życiowej w wybranych dziełach literackich, malarskich i filmowych.

19.Wielkie bitwy historii w literaturze, malarstwie i filmie. Omów na wybranych przykładach.

20. Zrecenzuj współczesne interpretacje filmowe i teatralne dramatów Szekspira. Przedstaw zagadnienie na podstawie wybranych przykładów.

21. Wpływ ekspresjonizmu na literaturę i malarstwo. Omów problem na wybranych przykładach z różnych epok.

22. Wojna na kartach literatury i na ekranach kin. Rozwiń temat na wybranych przykładach.

23. Motyw Chrystusa w literaturze i malarstwie. Przedstaw zagadnienie na wybranych przykładach.

24. Różne obrazy domu rodzinnego w tekstach kultury. Opracuj zagadnienie na podstawie wybranych tekstów literackich i filmowych.

25. Literackie, malarskie i filmowe portrety dziecka. Przedstaw różne sposoby kreowania bohatera dziecięcego.

26. Rola architektury w literaturze i malarstwie różnych epok. Omów zagadnienie, uwzględniając funkcje budowli.

27. Omów różne ujęcia motywów pasyjnych w wybranych dziełach literackich i malarskich różnych epok.

28. Przedstaw barokowy kanon piękna na przykładzie dzieł literackich i plastycznych.

29. Omów zjawisko kiczu, analizując wybrane przykłady dzieł literackich i plastycznych.

30. Młodzi gniewni w literaturze i filmie. Zaprezentuj kreacje wybranych bohaterów.

31. Motyw tańca w literaturze i w filmie. Omów temat, odwołując się do wybranych przykładów.

32. Groteskowy obraz świata. Przedstaw rolę i sposób jego funkcjonowania w wybranych dziełach literackich i malarskich.

33. Fascynacja nowoczesnością w literaturze i innych dziedzinach sztuki XIX i XX wieku. Przedstaw temat, analizując wybrane przykłady.

JĘZYK


1.Wpływ "mody językowej" na kształtowanie się polszczyzny barokowej i oświeceniowej. Omów problem na wybranych przykładach.

2.Język mojego pokolenia. Omów typowe zjawiska i procesy na wybranych przykładach.
3.Funkcje językowe wypowiedzi reklamowej i ich hierarchizacja. Zanalizuj wybrane przykłady reklam telewizyjnych, radiowych i prasowych.

4.Wpływ kultury masowej na kształtowanie się współczesnej polszczyzny. Omów problem na wybranych przykładach.

5.Rodowód i funkcja imion (nazwisk) znaczących w literaturze. Zanalizuj zjawisko z pogranicza językoznawstwa i kultury na wybranych przykładach.

6.Przejawy perswazji w nowomowie. Przedstaw na przykładach z literatury i publicystyki drugiej połowy XX wieku.

7.Na podstawie wybranych przykładów omów pochodzenie nazw osiedli, dzielnic i ulic w twojej miejscowości.

8.Frazeologizmy biblijne i mitologiczne obecne we współczesnym języku. Omów temat na wybranych przykładach.

9.Język dawnych i współczesnych polityków. Omów i porównaj typowe zjawiska, i procesy na wybranych przykładach.

10.Językowe środki wyrazu w prasie młodzieżowej. Zanalizuj język wybranych artykułów.
11.Styl retoryczny w literaturze staropolskiej i w powieściach H. Sienkiewicza. Zanalizuj i omów wybrane przykłady.

12.Zanalizuj najczęstsze błędy językowe, występujące w środowisku młodzieżowym. Wskaż przyczyny powstawania błędów.

13.Przeanalizuj na wybranych przykładach wpływy języka angielskiego na współczesną polszczyznę i oceń ich zasadność.

14.Rodzaje neologizmów i ich funkcje w utworach literackich różnych epok. Omów na wybranych przykładach.

15.Związki frazeologiczne oraz ich funkcje w języku literackim i potocznym. Przedstaw zagadnienie, posługując się różnymi przykładami.

16.Twórcze wykorzystanie języka mówionego w literaturze współczesnej. Omów na wybranych przykładach.

17.Sposoby wzbogacania słownictwa. Omów temat na wybranych przykładach.
18.Mowa zakochanych w wybranej epoce i współczesności. Rozwiń temat na podstawie różnych przykładów.

19.Dokonaj analizy językowej piosenek wybranego zespołu muzycznego, uwzględniając zasadność doboru słownictwa.

20.Dokonaj charakterystyki języka bohaterów prozy Stefana Żeromskiego na przykładzie wybranych tekstów.

21.Zanalizuj i oceń najciekawsze nazwy sklepów i restauracji w Twojej miejscowości. Wyjaśnij, jakie tendencje rozwojowe współczesnej polszczyzny znalazły w nich odbicie.

  EGZAMIN MATURALNYdrawing pin 147814 960 720drawing pin 147814 960 720

 

NASI PRZYJACIELE:


logo mks dg

     SD-N      logocesir      logo dg      logoawf 

    

logo wopr     

logo mks basket

    

SOS Y LOGO PION FULL JPG

MAPA 26 znakinapis      LogoPZKosz 1   AF URSA RGB POS LOGO MALE

 

AKTUALNOŚCI

STATYSTYKI

Dziś4529
Wczoraj4884
Bież. tydzień22872
Bież. miesiąc93845
Ogółem1684252

KONTAKT

ul. Chopina 34 
41-300 Dąbrowa Górnicza
tel: 32 262 69 68
Sekretariat główny szkoły:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sekretariat uczniowski:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zamówienia publiczne:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript./Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 
Biuletyn informacji publicznej:
bip 

Copyright © 2012-2024 Zespół Szkół Sportowych im. Polskich Olimpijczyków. Wszelkie prawa zastrzeżone.

zssdg.edu.pl website ver. 2.2 (beta)

zalecamy przeglądanie serwisu w rozdzielczości ekranowej nie mniejszej niż 1280 x 1024 pikseli

projekt i wykonanie: creatigo.pl | nadzór merytoryczny: Sylwia Czarnik | strona korzysta z cookies

powered by: helix ultimate framework | icons by: flaticon.com | mat. foto: własne, freepik.com pixabay.com